آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر

اسلینگ سیم بکسل

اسلینگ سیم بکسل در واقع سازه ای است که برای کاربری سیم بکسل ها بالاخص برای کاربری لیفتینگ بار بوجود می آید. اسلینگ سیم بکسل در دو طرف برای اتصال به بار و یا برای اتصال با دیگر ادوات لیفتینگ مانند قلاب ها، شگل ها و مهارکش ها دارای یک حلقه چشمی می باشد که به روش های مختلفی پدید آمده است. اسلینگ سیم بکسل هم بصورت تک پا و هم بصورت چند پا با طول های برابر سیم بکسل تولید و عرضه می شود. در واقع اسلینگ سیم بکسل که برای کاربری لیفت بار استفاده می شود یکی از حساس ترین سازه های لیفتینگ محسوب شده و از این رو می بایست بصورت تست شده کامل مورد استفاده قرار گیرد. اسلینگ سیم بکسل Wire rope sling در کنار اسلینگ های زنجیری و تسمه های حمل بار در واقع سه مورد از اصلی ترین ابزار آلات لیفتینگ را شکل می دهند. بازرگانی ویکی وایر وارد کننده و عرضه کننده انواع اسلینگ های سیم بکسلی در ایران می باشد.


روش های تولید اسلینگ سیم بکسل


اسلینگ های سیم بکسل به روش های مختلفی تولید می شوند که برخی روش ها سنتی تر و زمان بر تر و برخی از روش ها مدرن تر هستند. در گذشته که قابلیت پرس کاری وجود نداشت از بافت سیم بکسل بصورت گیس بافت که با عبور استرند ها در هر دو سمت در میان یکدیگر پدید می آمدند استفاده می شد. در این روش استرند ها در میان یکدیگر قفل شده و با بکارگیری اسلینگ سیم بکسل به تدریج تحت کشش با افزایش اصطکاک مستحکم تر می شدند.


بافت سیم بکسل روشی بسیار زمان بر و دشوار می باشد. امروزه روش هایی ساده تر مانند پرس سیم بکسل که همراه با اتصالاتی چون گوشواره ها صورت می پذیرد چه به لحاظ زمانی و چه به لحاظ نیروی کار دارای ارجحیت می باشد. هر چند همچنان بسیاری از موارد ابتدا سیم بکسل بصورت کیس بافت بافته و سپس پرس می شود. اسلینگ های سیم بکسلی سوکت دار نیز یکی دیگر از انواع محبوب اسلینگ های سیم بکسلی محسوب می شوند.

اسلینگ سیم بکسل دو سر پرساسلینگ سیم بکسل دو سر پرس
اسلینگ سیم بکسل سوکت داراسلینگ سیم بکسل سوکت دار
اسلینگ سیم بکسل گیس بافتاسلینگ سیم بکسل گیس بافت
اسلینگ سیم بکسل دو رشتهاسلینگ سیم بکسل دو رشته

سرتیفیکت برای اسلینگ های سیم بکسل

اسلینگ سیم بکسل مستقیما برای فرایند لیفتینگ بار مورد استفاده قرار می گیرد و از این منظر می بایست دارای مقاومت کششی بالا و ضریب اطمینان مناسبی باشد. از این رو اغلب برای اسلینگ سیم بکسل سرتیفیکت تهیه می کنند. تست ریپورت و آنالیز خود سیم بکسل که نشان دهنده متریال بکار گرفته شده در سیم بکسل است برای کاربری اسلینگ سیم بکسل کفایت نمی کند. بنابراین می بایست تک تک رشته های اسلینگ سیم بکسل بین دو فک بسیار مستحکم با باری بالاتر از بار تحمل اسمی بر حسب ضریب اطمینان بکار گرفته شده در اسلینگ سیم بکسل مورد تست قرار گیرند. این امر در مورد اسلینگ سیم بکسل نتاب که بر روی تاور ها بکار گرفته می شود و دارای ارتفاع لیفتینگ بسیار بالایی است از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.

شرکت های معتبری در دنیا به صدور سرتیفیکت برای اسلینگ های سیم بکسل مبادرت دارند که شرکت های BV فرانسه و GL آلمان از معتبر ترین آنها می باشند. ضزیب امنیتی در تست اسلینگ سیم بکسل یک فاکتور بسیار مهم محسوب می شود که سیم ها باید قابلیت کششی برابر با توان اسمی در ظریب امنیتی خود را تحمل نمایند.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation