آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر
خرابی سیم بکسل‌های بلند کننده بار

خرابی سیم بکسل‌های بلند کننده بار

در هنگام کار وظیفه اپراتور جرثقیل و ریگر این است که از چگونگی وضع سیم بکسل بلند کننده بار و همچنین سیم اصلی قلاب باخبر باشد . اول هر شیفت سیم بکسل باید کنترل و بازرسی گردد، چون سیم تحت شرایط مختلف در هنگام کار معایبی پیدا می کند که اغلب باعث حوادث و سوانح ناگوار و غیر قابل جبران می گردد که با هیچ قیمتی جبران پذیر نخواهد بود ، این خسارت ممکن است مالی و یا جانی باشد و مسئولیت آن به عهده راننده جراثقال و ریگر می باشد.
پارگی : در اثر کشش بیش از حد یا سائیدگی ، رشته‌های سیم پاره می‌شود. اگر در طول یک گام سیم پارگی بیش از ۱۰% باشد سیم بکسل دیگر قابل استفاده نیست.بطور مثال سیم بکسل ۶* ۱۹+۱F.C که تعداد رشته های آن ۱۱۴ عدد می‌باشد ، اگر ۱۲ عدد سیم در طول یک گام پاره شده باشد ، سیم بکسل باید تعویض گردد.
1. سائیدگی‌: در اثر اصطکاک سیم با قرقره‌ها و استوانه سیم جمع کن و دیگر عوامل بوجود می‌آید . اگر از ۴۰% قطر سیم بکسل بیشتر باشد سیم باید تعویض گردد.
2. زنگ زدگی : سیم بکسل اگر در هوای مرطوب کار کند یا با آب تماس داشته باشد دچار زنگ زدگی می‌گردد. در این صورت باید محل زنگ زدگی را تمیز نمود و قطر سیم را اندازه گرفت ، در صورتی که در اثر زنگ زدگی ۴۰% از قطر سیم خورده شده باشد سیم باید تعویض گردد . ضمناً پارگی هم باید کنترل گردد.
3. برق زدگی‌: در اثر اتصال با کابل برق یا کابل جوشکاری یا نداشتن ارت جراثقال ، مقاومت سیم از بین می‌رود که باید سیم بکسل تعویض گردد.
4. در مورد لهیدگی ، دفرمه شدن ، چکش خوردگی در موقع تعویض سیم و یا در موقع تعمیرات ، گره داشتن سیم که منجر به باز شدن پیچ سیم می گردد باید توجه داشت اگر بریدگی یا شکستگی داشته باشد دیگر قابل استفاده نیست.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation