آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر
تاریخچه استفاده و ساخت زنجیر

تاریخچه استفاده و ساخت زنجیر

سابقه استفاده از زنجیر به سال 225 قبل از میلاد بر می گردد؛ زمانی که از زنجیر برای بیرون کشیدن سطل آب از چاه استفاده می شد. زنجیرهای اولیه نیز از اتصال حلقه های فلزی ساخته می شد.

در قرن شانزدهم میلادی، لئونماردو داوینچی طرح هایی کشید که به نظر می رسد طرحی از اولین زنجیر فولادی باشد. این زنجیرها احتمالا برای انتقال نیروی کششی طراحی شده بوده اند زیرا فقط از صفحات، پین ها و اتصالات فلزی تشکیل شده بودند و قابلیت چرخش و بنابراین استفاده در بسته بندی بار را نداشتند. طرح داوینچی (شکل روبه رو) در واقع یک زنجیر غلتکی را نشان می دهد.

مدتی طول کشید تا تکنولوژی با مفهوم زنجیر سازگار شود. مشکلاتی که در ساخت و پردازش فولاد وجود داشت مانعی برای پیشرفت صنعت زنجیرسازی بود تا اینکه در قرن نوزدهم، فناوری های جدید به کمک این صنعت آمدند.

در دهه 1800، یک فرانسوی به نام گول (Gull) زنجیری مشابه طرح داوینچی را اختراع کرد که از آن در دوچرخه ها استفاده می شد.

وقتی در قرن نوزدهم قالب های زنجیرسازی اختراع شد، همه چیز خیلی سریع شروع به پیشرفت کرد. ابتدا زنجیرهایی از حلقه های کاملا یکسان ساخته شد که قابلیت جدا شدن حلقه ها و تغییر طول را داشت. پس از آن، زنجیرهای پینتل با پین های جداشدنی ساخته شدند. این زنجیرها به مرور زمان با زنجیرهای نقاله فولادی جایگزین شدند.

در اواخر دهه 1800، اختراع زنجیرهای غلتکی، انقلابی در صنعت زنجیرهای فولادی به وجود آورد. این زنجیرها نسبت به زنجیر گول، مقاومت بیشتری در برابر سایش داشتند. زنجیرهای غلتکی در دوچرخه ها، چرخ های عقب اتومبیل های اولیه و در سال 1903، در هواپیمای برادران رایت به کار گرفته شدند.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation