آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر
زنجیر جبران چیست و چه کاربردی دارد؟

زنجیر جبران چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که اتاقک و قاب وزنه ی آسانسور در کنار هم قرار دارند تعادل برقرار است اما هر چه این دو از هم فاصله می گیرند (وقتی اتاقک آسانسور به سمت بالاترین یا پایین ترین طبقه می رود)، وزن سیم بکسل ها به طرف اتاقک آسانسور افتاده و تعادل آسانسور به هم می خورد. با به هم خوردن تعادل، بار زیادی بر روی موتور و متعلقات آسانسور تحمیل شده، مصرف انرژی زیاد و موتور گرم می شود. هر چه تعداد رشته های سیم بکسل آسانسور بیشتر باشد، میزان این عدم تعادل افزایش می یابد.

برای پیشگیری از به هم خوردن تعادل آسانسور، از زنجیر جبران استفاده می شود. زنجیر جبران، وزن بار را بر روی فلکه کشش و موتور آسانسور به طور مساوی توزیع می کند. یک سر این زنجیر به زیر اتاقک آسانسور و سر دیگر آن به زیر قاب وزنه متصل می شود. وزن زنجیر جبران باید برابر با وزن سیم بکسل ها انتخاب شود تا بتواند تعادل آسانسور را در طبقات مختلف حفظ کند.

زنجیر جبران تنها در آسانسورهای کششی کاربرد دارد و زمانی از آن استفاده می کنند که طول مسیر حرکت آسانسور 33 متر و بیشتر باشد، آسانسور در بیش از 10 طبقه توقف داشته باشد و یا وزن سیم بکسل ها مساوی یا بیشتر از 20 درصد وزن اتاقک آسانسور باشد. زنجیر جبران را معمولا از جنس فولادی انتخاب می کنند و برای اینکه در طول جابه جایی آسانسور، صدای اضافه تولید نکند، از زنجیر روکش دار استفاده می شود.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation