آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر

سیم بکسل آسانسوری

امروزه در انواع آسانسور ها و بالا برهای صنعتی و خانگی از این سیم بکسل استفاده های متعددی میشود.
سیم بکسلهای آسانسوری در برندها و سایزهای مختلف توسط شرکت ویکی وایر ارائه میگردد. سیم بکسل آسانسوری در واقع سیم بکسل هایی از ساختار فولادی هستند که با مغزی از نوع کنف با بیشترین میزان کاربری و همچنین با مغزی فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع بافت سیم بکسل آسانسوری سیل SEALE که در آن از قطر های مختلفی مفتول یعنی در واقع از دو قطر مختلف در هر استرند استفاده شده است. سیم بکسل آسانسوری دارای ساختار 8 استرندی می باشد و پر کاربرد ترین ساختار در تولید آن 8X19S+FC می باشد که FC مخفف Fiber Core یا مغزی کنفی است. سیم بکسل آسانسوری اغلب در سایز های 8 الی 13 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما دارای بیشترین میزان مصرف در سایز 10 میلیمتر است.


مشخصات مکانیکی سیم بکسل آسانسوری


سیم بکسل آسانسوری اغلب در یکی از دو تنسایل 1560 و 1770 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید مش ود که در قطر های مختلف نیز این میزان از تنسایل برابر است. از سیم بکسل آسانسوری مغز فولادی اغلب در سایز های کوچکتر مانند 8 میلیمتر که دارای انعطاف مناسب تری هست بر روی آسانسور هایی که درام کوچکی دارند استفاده می شود در حالی که در سایز های بزرگتر 10 الی 13 میلیمتر در اغلب کاربری ها برای داشتن انعطاف مناسب از سیم بکسل آسانسوری با مغزی کنفی استفاده می شود. علاوه بر مقاومت کششی ، انعطاف سیم بکسل آسانسوری و مقاومت آن در برابر زنگ زدگی نیز از دیگر مشخصات مکانیکی مناسب برای بررسی کیفی سیمب کسل آسانسوری می باشد. سیم بکسل آسانسوری بر روی قرقره های 1000 متری همراه با پلاک هایی دارای مشخصات فنی و بر روی قرقره های چوبی به بازار عرضه می شود.

8×19S+FC8×19S+FC
8×19S+IWRC8×19S+IWRC
PAWO F7PAWO F7
PAWO F7SPAWO F7S
PAWO 819s-FCPAWO 819s-FC

مقاوم سازی سطحی سیم بکسل آسانسوری

سیم بکسل آسانسوری از گرید هخای مختلفی از فولاد تولید می شود. با وجود اینکه آلیاژ فولاد یکی از مقاوم ترین آلیاژ ها در برابر اعمال تنش های کششی می باشد ( مشخصه ای مناسب برای تولید سیم بکسل ها) با این وجود یکی از ضعیف ترین آلیاژ ها در تماس با ترکیبات خورنده محیطی می باشد. در تماس با مولکول های آب H20 عنصر آهن که با درصد بالایی در فولاد (نزدیک به 93 الی 97 درصد) بکار گرفته شده است میل زیادی به اکسید شدن و تبدیل به Fe2o3 دارد. فرایند اکسید شدن که در طی آن آهن در آلیاژ فولادی سیم بکسل آسانسوری الکترون از دست می دهد را زنگ زدگی می نامند که بر روی سطح بیرونی مفتول های سیم بکسل آسانسوری یک لایه نارنجی رنگ را بوجود می آورد و سبب پوک شدن مفتول و کاهش مقاومت کششی سیم بکسل آسانسوری می شود.


به منظور افزایش مقاومت سطحی سیم بکسل آسانسوری در برابر زنگ زدگی از روش هایی مانند آبکاری سطحی گالوانیزه که در طی آن بر روی سطح بیرونی مفتول ها یک لایه از زینک Zn یا روی قرار داده می شود استفاده می شود. روی به سبب میل بسیار بالایی که برای از دست دادن الکترون دارد از زنگ زدگی سیم بکسل آسانسوری ممانعت می کند. روش های دیگری مانند گریس کاری سطحی سیم بکسل آسانسوری نیز برای افزایش مقاومت سطحی بکار گرفته می شوند.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation