آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر

طناب پلی پروپیلن

این طناب از الیاف مصنوعی پلی پروپیلن بافته شده است و به صورت طنابهای سه رشنه ایی ، چهار رشتهایی و هشت رشته ایی تولید می شود از جمله مصارف این طناب میتوان به شیلات و کشتیرانی اشاره کرد. طناب های پلی پروپیلن PP در واقع طناب های مصنوعی محسوب می شوند که الیافی پلیمری از نوع Synthetic داشته اغلب به صورت 3 رشته و گاهی نیز 4 رشته بافته می شوند. طناب پلی پروپیلن دارای تنسایل مقاومت کششی بسیار بالایی بوده و بر روی سطح آب بصورت شناور باقی می ماند. طناب های پلی پروپیلن را در دسته طناب های پر کاربرد دریایی نیز دسته بندی می کنند.


مشخصات مکانیکی طناب های پلی پروپیلن


طناب های PP پلی پروپیلن بر اثر اعمال حرارت در دمایی حدود 170 درجه سانتی گراد ذوب و در صورت قرار گرفتن در محیط های بسیار سرد خشک و سفت می شوند. یکی از مهمترین مشخصات مکانیکی طناب پلی پروپیلن که سبب بکار گیری آن در صنایع دریایی می شود چگالی یا جرم واحد حجم کمتر آن نسبت به چگالی آب که 1 می باشد (یعنی حدود 0.91) بوده که این امر سبب می شود طناب پلی پروپیلن بصورت معلق بر روی آب دریا که به سبب املاح دارای چگالی حتی بالاتر از آب است قرار گیرد. این امر در گره خوردن طناب پلی پیروپیلن در میان پروانه های قایق های ماهیگیری موتور جلوگیری کرده و از این رو طناب پلی پروپیلن کاربری دریایی بالایی دارد. علاوه بر این در برابر خورنده های موجود در آب دریا که سبب زنگ زدگی انواع سیم بکسل فولادی و متریال های طبیعی می شود طناب دریایی پلی پروپیلن دارای مقاومت بسیار بالایی است.

طناب پلی پروپیلنطناب پلی پروپیلن
طناب پلیپروپیلن 4 رشته اییطناب پلیپروپیلن 4 رشته ایی
طناب پلی پروپیلنطناب پلی پروپیلن

طول عمر کاری طناب پلی پروپیلن

از آنجایی که طناب پلی پروپیلن در واقع طناب از نوع مصنوعی می باشد تلاش بسیاری برای بالا بردن فاکتور هایی که به طول عمر بیشتر آن می انجامد صورت گرفته و در کل در زمره طناب های با طول عمر بالا دسته بندی می شود. طول عمر مفید طناب پلی پروپیلن به نوع کاربری بستگی داشته و تماس و یا عدم تماس با سطح آب دریا، میزان سایش بر روی سطوح و کیفیت سطوح بر روی آن تاثیر مستقیمی دارد. حتی تاثیر نوع آب دریای و میزان نمک و املاح آب دریای نیز بر روی طول عمر طناب پلی پروپیلن بی تاثیر نیست. یکی از عوامل مهمی که سبب پوسیدگی و کاهش طول عمر طناب پلی پروپیلن می باشد اشعه UV [ورشید می باشد و از این رو شدت تابش آفتاب و شرایط محیطی بکارگیری از طناب های پلی پروپیلن PP نیز بر طول عمر این طناب مصنوعی تاثیر بسیار زیادی دارد.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation