آیکون واتساپ
TEL: 02155411976
لوگوی ویکی وایر

سیم بکسل استیل

این سیم بکسل ها از جنس استنلس استیل در گرید های 304 و 316 تولید میگردند که از آنها در جاهایی که رطوبت بالاست استفاده میگردد. سیم بکسل های استنلس استیل اغلب از نظر مقاومت کششی در رده پایین تری نسبت به سیم بکسل های فولادی قرار دارند اما مقاومت محیطی که در برابر رطوبت و زنگ زدگی از خود نشان می دهند سبب استفاده از سیم بکسل استیل در برخی از کاربری های ساحلی، دریایی و صنعتی می شود. سیم بکسل استنلس استیل به سبب قیمت بالاتری که متریال بکار رفته در آنها دارد دارای قیمت بالاتری نیز نسبت به سیم بکسل های فولادی هستند. هر چند در برخی از موارد سیم بکسل استیل را بصورت روکش دار نیز بکار می برند اما آبکاری های سطحی که برای سیم بکسل های فولادی بکار گرفته می شوند مانند آبکاری گالوانیزه در مورد این سری از سیم بکسل ها کاربری ندارد.


مشخصات مکانیکی و عددی سیم بکسل استیل


سیم بکسل استنلس استیل با تنسایل مقاومتی 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید می شود. این بدان معنا است که سیم بکسل استیل به ازای هر میلیمتر مربع از سطح مقطع خود قابلیت لیفتینگ و نگهداری بار 157 کیلوگرم را بصورت آویز در نقطه پارگی دارد. چرا که عملا تنسایل سیم بکسل در نقطه شکست و پارگی و بسیار بالاتر از نقطه تحمل سیم بکسل استیل اتفاق می افتد. از نظر ساختار سیم بکسل استیل در سایز های پایین اغلب با ساختار 7X7 در بازار عرضه می شود و در سایز های بالاتر اغلب ساختار 7X19 از سیم بکسل استنلس استیل بکار گرفته می شود. از نظر شیمیایی عناصر فلزی کروم و نیکل و برخی دیگر از ترکیبات فلزی با درصد محدودتر در ترکیب شیمیایی سیم بکسل استنلس استیل بکار گرفته شده اند که سبب بالا بودن قیمت این سیم بکسل نیز شده اند.

19x719x7
سیم بکسل استیلسیم بکسل استیل
سیم بکسل استیل 19×7سیم بکسل استیل 19×7
سیم بکسل استیل نگیر 316سیم بکسل استیل نگیر 316

طول عمر مفید سیم بکسل استیل در تماس با خورنده های محیطی

هر چند تصور عمومی این است که سیم بکسل های استنلس استیل زنگ نمی زنند. دلیل این امر نیز خاصیت الکترون دهی بسیار بالای کروم و نیکل موجود در ساختار سیم بکسل استیل محسوب می شود. با این وجود باید گفت که حتی سیم بکسل استیل نیز در تماس با خورنده های قوی مانند آب املاح دار دریا، گازهای خورنده، کلرید ها و اسید های رقیق و غلیط دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود. حتی در تماس با آب معمولی نیز سیم بکسل استیل دچار زنگ زدگی می شود اما این سرعت بسیار کند می باشد و به ازای هر صد سال تنها 0.4 میلیمتر از سطح خود را از دست می دهد. گرید های مختلف سیم بکسل استنلس استیل دارای قابلیت های متفاوتی در مواجه با خورنده های صنعتی هستند و سیم بکسل استیل 316 دارای حداکثر مقاومت محیطی در برابر زنگ زدگی است.

قیمت سیم بکسل استنلس استیل

قیمت سیم بکسل استنلس استیل در مقایسه با سیم بکسل های عمومی بسیار بالاتر می باشد. دلیل عمده این امر درصد بالای کروم و نیکل که فلز هایی با فراوانی کمتر از آهن در طبیعت هستند می باشد. این امر در مورد قیمت سیم بکسل 316 به حداکثر خود می رسد چرا که وجود 2 درصد فلز مولیبدنیوم در ساختار که در واقع فلزی بسیار گرانبهاست سبب افزایش قیمت و البته طول عمر مفید کاری این گرید از سیم بکسل استیل می شود. با افزایش قطر سیم بکسل استیل طبیعتا میزان متریال بکار گرفته شده در تولید نیز افزایش پیدا کرده و قیمت سیم بکسل استیل نیز تا اندازه زیادی بصورت لگاریتمی افزایش پیدا می کند. این قیمت نه تنها در ایران بلکه بصورت جهانی بالاتر از قیمت فولاد Carbon steel و چدن Cast Iron می باشد. بر خلاف سیم بکسل های فولادی که برند های معتبر تولید کننده تاثیر بارزی بر قیمت انها دارند با توجه به آنالیز نزدیک سیم بکسل استیل با برند های مختلف تاثیر برند بر کیفیت و قیمت سیم بکسل استنلس استیل اندک تر می باشد.

TEL : 02155411976
Email: info [at] wikiwire [dot] ir
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Wikiwire Corporation